Çarşamba, Şubat 22, 2006

Uzun bir aradan sonra Tarte-Tatin tarifi ve baska seyler...

Taaa ne zamandır blogumu guncelleyemedim, uzgunum...ama sanmayin ki bloglari gezmiyorum...firsat buldukca heryere bakiyorum, okuyorum, cok da hosuma gidiyor. O kadar hosuma gidiyor ki, tam "dur bari kendi bloguma biseyler yazayim" dedigimde, bir bakiyorum bu is icin ayirdigim zaman bitmis :))

Aslinda asil neden, bu arada yasadigimiz cok aci bir olay nedeniyle bayagi icime kapanmis, hayatin anlamini sorgulamakla mesgul olmamdi. Ne yapiyorum, bu dunyadaki yerim ve anlamim ne, hayatimi nasil yasamak istiyorum gibi sorular, sanirim bircogumuz gibi, ara ara beynime hucum ediyor ve kafamin her yanini oyle kapliyor ki baska hicbir seye yer kalmiyor...hayatim devam ediyor ama sanki baska bir bilinc duzeyine geciyorum o zamanlar...bu durumun uzun surmesine sanirim delilik diyorlar :))

Neyse yine dunyevi ! seylere donmus bulunuyorum. Soyle ki, son bir aydir siklikla tatli krizine girip oglumun sarellelerine saldiriyorum, kendimi pogaca ve boreklerle donatilmis buluyorum falan...Tam da yaza girecekken olacak is mi bu yani...birkac kilo aldim bile...E tabii boyumun da selviyle uzaktan yakindan ilgisi olmayinca, birkac kilo bir bedene denk geliyor :)) On gundur evdeki, bir sene once alinmis ve fakat sayili kez kullanilip kaderine terk edilmis olan kosu bandimizi onurlandirmaya basladim. Sikilmadan o bandin ustunde durmak icin ne yapmaliyim onu arastiriyorum simdi...onume moda ya da dekorasyon dergileri koyup herbir sayfaya 3 dakika bakmak suretiyle zaman geciriyorum simdilik ama sanirim bundan bikmak uzereyim...
Bu arada sevgili kocami rejime sokmaya calisiyorum...1/10 tonu devirmis durumda ve vucudundan kotu sinyaller almaya basladi...Benim kaderim mi ne, soooyle gonul rahatligi ile pasta borek corek yapamayacak miyim hic? Rejimde degilsek zamanim olmuyor, zamanin oldugundaysa rejimdeyiz :((
Martin ortasinda oglumun dogumgunu var, yuvasinda kutlamayi dusunuyoruz...belki o zaman birseyler yaparim, tabii zaman krizi yasamazsam :)
Sonraaa, bir de bu aralar oglum icin okul arastirmasina giristim ....gerci daha 2.5 yil var ama, simdiden bir okul secersek, yuva yerine okulun okul oncesi egitimine katilir diye dusunduk.... Bu egitim isi cok ciddi bir konu...Ozel okul mu, yoksa devlet okulu mu, once buna karar vermek lazim...sonra okul secimi kaliyor, ve belki ogretmen secimi....ozel okul olunca butun gelecegini ipotek altina almis oluyorsun...surekli artan tempolarla calismayi surdurmek gerekiyor cunku ciddi bir mali boyutu var isin...dogru karari vermeye calisiyoruz...
Gelelim tarte-tatin tarifine. Nuraycigimin notlarini aynen iletiyorum :

"Tarte tatin'in official web page'i budur arkadaslar. Yanliz official falan ama haddim olmayarak bence tereyagini birazcik azaltmakta ve ocakta tutma süresini 20 dakikaya (elmalar biraz caramelize olmali) cikarmakta fayda var. Kirmizi sulu ince kabuk elma kullaniliyor.. Elmalari tepeleme koyabilirsiniz pisince kücülüyor.
http://www.tarte-tatin.com/english/page/sommaire-en.html
Short pastry tarifi:
1 c. à thé (4 ml) sel - tuz
1 c. à thé (4 ml) sucre - seker
2 tasses (500 ml) farine tout usage - un
8 c. à soupe (120 ml) graisse végétale - sivi yag
8 c. à soupe (120 ml) beurre - tereyag
2/5 tasse (100 ml) eau froide - soguk su
Hepsini karistiriyosunuz. 1 kilo elmayla yapilacak tarte icin buradaki miktarlarin yarisiyla yapilan hamur yeter. Humuru acmadan önce en az 1 saat buzdolabinda bekletilmesi gerekiyor.
Kremayi unutmayalim servis icin.."


Bakalim ben kendim ne zaman deneyecegim bu sahane seyi....

1 Comments:

Blogger Ferhanca said...

sayfanıza şimdi uğradım çok güzelmiş.. İstanbul lu kahvaltı helafiyet olsun..sevgiler.

6:18 ÖÖ  

Yorum Gönder

<< Home